Mercedes - Benz: feeling the upper class lifestyle

05:02:00



I received just a few minutes ago the video preview of the new S-Class Coupè, the new one by Mercedes - Benz. And just like some time ago, with launch of the advertising campaign "Make it Happen" by Chevrolet (HERE), I decided to share this emotionally stunning preview with you. I don't speak in terms of performance nor technical, but about the upper class interpretation attributed to this car. I like the way the car is treated as an object of style: the inner lining as an outfit, differentiated for a man and a woman, the speed, the sound, the meeting between two bodies that choose to run one close to another.  
This pitch video (and the press conference, with more about the technical and styling approach) touches the strings of emotion and manages to let perceive the style, elegance and a soft feeling of power that a car should always, in my opinion, keep inside.

Ho ricevuto esattamente pochi minuti fa l'anteprima video della nuova Classe S Coupè, la nuova by Mercedes - Benz. E proprio come qualche tempo fa, in occasione del lancio della campagna adv "Make it Happen" di Chevrolet (QUI), ho deciso di condividere con voi questa preview emotivamente sensazionale. Non parlo in termini tecnici nè di prestazione, ma dell'interpretazione upper class conferita all'auto. Mi piace il modo in cui l'auto viene trattata come oggetto di stile: il rivestimento interno come un outfit, differenziato tra l'uomo e la donna,  la velocità, il suono, l'incontro tra due corpi che scelgono di sfrecciare uno accanto all'altro.
Il pitch video (e la press conference poi, con l'illustrazione in termini tecnici, di stile e prestazioni) tocca le corde dell'emozione e riesce a far percepire lo stile, l'eleganza e quella sottile sensazione di potere che un auto dovrebbe sempre, a mio avviso, portare con sè.

You Might Also Like

7 commenti

THANKS FOR YOUR COMMENTS

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram @ElenaPalieri_Official