Flower power

13:38:00

It seems that this summer the floral pattern is essential. It is not the texture of the future, but the mixed colours and the joy of the printings return every year and every summer it happens that we can not help it. On this occasion I tried to revisit a fantasy, which is the quintessential femininity, in a more rock key by matching it with the black leather jacket. The location allowed it, we are on Oropa mountains, where the air is significantly colder and the leather jacket was really helpful. My long flowered dress, you've already seen HERE, is one of my favorites for the summer: it is fresh, light, colorful and makes me breathe the 70's that I love so much, revisited in a rock way, it doesn't lose its flavor by the way, don't you agree?

Sembra che questa estate la fantasia floreale sia indispensabile. Non sarà una texture all'avanguardia, ma i colori mescolati e l'allegria della stampa ritornano ogni anno e ogni estate finisce che non possiamo farne a meno. In questa occasione io ho tentato di rivisitare una fantasia, che è l'antonomasia della femminilità, in chiave più rock abbinando il chiodo in pelle nera. La location lo permetteva, ci troviamo infatti sui monti di Oropa, dove l'aria è decisamente più fredda e il chiodo in pelle è stato davvero utile. Il mio abito lungo a fiori, che avete già visto QUI, è uno dei miei preferiti per l'estate: è freschissimo, leggero, coloratissimo e mi fa respirare quell'atmosfera 70's che tanto amo, rivisitato in chiave rock non perde comunque il suo sapore, non siete d'accordo?



You Might Also Like

1 commenti

  1. Bello, il contrasto mi piace tantissimo! Anche nella scelta della location per le foto: il fondale grezzo e cupo della galleria mette in risalto l'allegria di fiori e colori dell'abito. Brava!

    RispondiElimina

THANKS FOR YOUR COMMENTS

Popular Posts

Like us on Facebook

Instagram @ElenaPalieri_Officiale